Thalys
De Thalys is onmiskenbaar de rode trein die onder meer Parijs verbindt met Brussel. Van Parijs naar Brussel kost het je slechts 1 uur en 22 minuten, je weet dus dat je altijd snel op je bestemming zult aankomen wanneer je reist met de Thalys. De Thalys is opgericht in 1996, met het idee om meerdere landen te laten genieten van een snelle verbinding en tot op heden zijn ze dan ook het enige internationale bedrijf dat daarin is geslaagd. Ze hebben al meer dan 100 miljoen vervoerde reizigers en proberen iedere dag weer ervoor te zorgen dat mensen met plezier gebruikmaken van hun service, voor een efficiënte en vlotte verbinding. Een ritje is dan ook altijd weer een ervaring, je zit in heerlijke comfortabele stoelen terwijl je rustig uit het raam kan turen en wegdromen.
Service is van hoog belang
Thalys probeert het voor zijn klanten altijd zo aangenaam mogelijk te maken. Mensen zitten vaak lang in de trein en betalen daar een redelijk bedrag voor. Het heeft als beoogd doel om de impact op het milieu te minimaliseren en de toegevoegde waarde voor de klant te maximaliseren door bijvoorbeeld:
- Aantrekkelijk design, comfort
- Warm, meertalig onthaal
- Maaltijden worden aangeboden en gratis internationale dagbladen
- WIFI verbinding aan boord
- The Card, waarmee reizigers Miles verzamelen om van tal van diensten te kunnen genieten
- Efficiënte informatiedienst
- Partnernetwerk dat helpt bij vervoer van deur tot deur
- Gedigitaliseerd aanbod met terugbetalingen in de vorm van e-vouchers
IZY - Brussel Paris vanaf €10
IZY geeft je de mogelijkheid om wel erg goedkoop te reizen. In 2 uur en 30 minuten ben je al van Brussel naar Parijs. Met tarieven vanaf €10 is een traject tussen twee grote steden nog nooit zo goedkoop geweest. Met IZY kun je ook je eigen reis personaliseren. Neem bijvoorbeeld extra bagage mee of kies voor een XL-zitplaats.
Corporate Social Responsibility
Thalys is erg bezig om zo min mogelijk uitstoot van CO2 te produceren. Om zodoende het milieu, de reizigers en zijn markten te beschermen. De ambities van de Thalys kunnen verdeeld worden in drie onderdelen:
-
Het milieu: zo heeft het als doel zijn CO2-emissies terug te dringen met 40% tegen {{ date:year }} .
-
De reiziger: om duurzaam transport te promoten wil het zijn aanbod van diensten beter afstemmen op de behoeften van de klanten.
-
De gebieden: sluit samenwerkingsverbanden af om een zo best mogelijke impact te hebben om de markt.